2010-07-22

Blanke ark altså!

Da er alle gamle innlegg slettet. Bloggen får en helt ny start kan du si, men begynner sin nye start med gammel historie. Bloggen ble startet vinteren 2008. Da bodde jeg i Sverige, og grunnen for å lage blogg da var dels for at jeg skulle kunne se og følge utviklingen sammen med hesten jeg passet, Spirre, og dels for at mamma og pappa hjemme i Norge var ganske så nysgjerrig på hvordan jeg hadde det her. Allerede fra starten hadde jeg stor hjemlengsel, men jeg trøstet meg med disse to: Telluz, min hund, og Spirre. I mars får kamilla besøk av en hun kjenner, som underviser i sprang. Hun kombinerte besøket med å holde en time for oss. Camilla red da på Spirre, og jeg på Peter Pan, en av rideskolens hester. I April er jeg ganske mye på besøk hos Elin og hennes Russ og lærer utrolig mye. Snøyra blir født. Elin hjelper også meg og Spirre en hel del i dressuren, og det føles etterhvert som at vi begynner å komme på bølgelengde. I Mai tar jeg det grønne kortet slik at jeg kan være med på stevner med Spirre. Først ut var et sprangstevne der vi startet 70cm=) Jeg var veldig fornøyd, og det virket som Spirre koste seg! I juni tok jeg og Sofie med oss Spirre på en tur rundt i Strøms vakre krinkelkroker for å ha photoshoot, det var utrolig gøy, og det ble masse fine bilder! Sofie er også den som har tatt de aller fleste bildene av meg og Spirre, tusen takk!! I juli kom Heidi Öberg fra Løvsta stuteri på besøk! Hun holdt dressurtrening for oss, og det føltes veldig bra! Jeg hadde da ridd Spirre snart 1 år, og vårt stadig tilbakekommende problem med galoppen fikk jeg jobbet masse med og fikk etterhvert en kjempebra følelse! Min hund Telluz, og Camillas sønn, Arvid, blir gode venner=) I august fikk jeg for første gang se en ekte, vill bjørn. Den var, heldigvis for meg, nyskutt. Jeg var med på mitt siste dressurstevne med Spirre, og vi fikk en 2.plass som smakte herlig med tanke på hvor mye vi hadde jobbet bare for å komme over de 60%...! Nå går altså hjemlengselen helt over styr, og jeg flytter hjem. I september er det rett på jobb på rideskolen, og mine fantastiske arbeidskolleger er Ann-Christin og Gry. I oktober feirer jeg bursdag i hytten som jeg og Kristine bor i, sammen med disse to søtnosene! I november dør min fantastiske oldemor, og jeg går i min første begravelse. Vintertid er for meg en trøtt tid. Gips og Pus virker enig: I desember prøvde jeg å gjøre min største drøm til virkelighet, og ringte på denne vakre skapningen. Rundt jul/nyttår blir jeg singel, og alt fokus blir nå på hest, jobb og NYTE livet! Jeg flytter ut fra Kristine sin hytte, og ned i tømmerhytten der jeg skal bo selv. I januar er det kjempekaldt og jeg er mest av alt lei alle dekken som veier mer enn meg og vil bare ha sommer! I februar har vi kulde helt ned til -10 grader! Mamma blir 45 år, og Hanne Renate bli 19 år. Hanne blir feiret! I april feirer vi Lindas 50 års dag på kjempefine Osterøy. Denne måneden var jeg også med på dressurstevne for første gang siden hjemkomsten. Da red jeg Noblesse og Ravina. I mai var jeg med på mitt første NH kurs med Anna Twinney i Fusa. Jeg var med uten hest, men lærte utrolig mye om hestens kroppspråk og mitt kroppspråk. Tusen takk til Bente for at jeg fikk bo hos deg! I august fikk jeg være med på feiringen av to fantastiske bryllup. Min fetter Roy giftet seg med Charlotte, og min fetter Fred Ivar giftet seg med Marita. Fred Ivar og Marita sitt bryllup var i viking-stil. I september bestemmer jeg meg for å kjøpe hest! Hesten er Kashmir, og 9 oktober blir han min. Dessuten tok jeg for første gang i mitt liv å brukte min stemmerett, jeg stemte såklart på miljøpartiet de grønne=) I oktober kommer det en kjempelang ønskeliste, ekstra lang i år altså, siden jeg har kjøpt hest nå! Jeg lager egen blogg til Kah, en blogg som jeg har klart å holde litt mer liv i enn hva jeg har gjort med denne tidligere... Familie og venner feirer bursdag i hytten min, og der det er hjerterom, er det husrom! Selv om det bare såvidt var husrom. I november blir min kjære bror 18 år og får lappen. Og med lappen følger den ærefulle oppgaven av å kjøre meg i hytt og pine;) Jeg får også være med på et flott julebord arrangert av NoreNesetMannsKor! Jeg er Trygve sitt følge. Trygve er en venn av Hilde. I desember opplever jeg en av de kuleste og beste datene jeg har fått være med på. Trygve inviterte meg til å gå opp til toppen av Lyshorn i 1/2 meter med snø og vel oppe fyrer vi bål og spiser rett i koppen. På nyttårsaften 2009-2010 ble Mariell + Trygve = Sant :) Året 2010 begynner überkaldt, men nyter det til fulle med Kah, Trygve og AKING! Mang en gang kombinerer vi aking med grilling, og ene natten var vi en hel gjeng som sov ute under åpen himmel rundt bålet. Dette er dagen etter, vi soler og koser oss! Så kommer første prøvelsen. Vi er en gjeng som reiser på Cruise-tur, og jeg må være flere netter uten hesten min... Jeg klarte det! I april arrangerer NNMK dronningaften, og alle vi "fruene" blir vartet opp med dansekurs, en fantastisk middag og super underholdning. Videre går treningen med Kah bedre og bedre, han får sal og blir etterhvert såpass styrket i kroppen at vi begynner å hoppe. Det er helt utrolig gøy! Nå har både jeg og Kah hatt litt sommerferie, Kah har kost seg (for det meste) på beite, og jeg har vært på hyttetur. Den har inneholdt alt fra konsert med ORBO and the longshots, til tur og bål og grill til fiske og båtturer.
fra nå av, ærede lesere, lover jeg å prøve å oppdatere litt oftere!!

1 kommentar:

camilla sa...

Åh, vad roligt du gjort med sammanfattningen av ditt liv - det var en del jag inte visste, speciellt var det roligt att se bilder på nye pojkvännen (snygg!). Roligt också att se hur fin Spirre var när du red honom. Han är fin nu också och går just nu enormt bra i westernridningen men det var något alldeles särskilt när du hade honom. Vi saknar dig! :)